پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272048
والدين حد وابستگي و دلبستگي را به فرزندان آموزش دهند
تاریخ انتشار : 1403/01/25 09:52:52
نمایش : 80
يک روانشناس گفت: والدين بايد حد وابستگي و دلبستگي را به فرزندان آموزش دهند يعني در حين دوست داشتن بايد استقلال عاطفي فرد نيز حفظ شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فريدوني روانشناس در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: گاهي افراد فرق بين دلبستگي و وابستگي را نمي‌دانند و اين دو مفهوم را اشتباه مي‌گيرند.
 
وي با بيان اينکه دلبستگي‌هاي افراد از همان ابتدا که به دنيا مي‌آيند در کنار خانواده شکل‌ مي‌گيرد تصريح کرد: اگر از همان روزهاي اول دلبستگي، يک ايمني ايجاد شود و اگر انسان در کنار کسي باشد که به وي احساس آرامش مي‌دهد اين نوع دلبستگي ايمن خواهد بود و براي روابط بعدي و شروع اين روابط برخورد صحيح، محبت کردن و محبت ديدن را به فرد آموزش مي‌دهد.
 
فريدوني يادآور شد: به اين ترتيب انسان ديگر تشنه محبت نبوده و دچار مشکلات بعدي نمي‌شود، اما وابستگي به‌ صورت‌هاي مختلف عاطفي، مالي، اجتماعي و... رخ مي‌دهد، اين درحالي است که وابستگي‌ها مي‌تواند شخصيت انسان را تحت‌الشعاع قرار دهد و به اين ترتيب که شخصيت فرد بدون کمک، لطف و عاطفه ديگران تکميل نخواهد بود.
 
اين روانشناس بيان داشت: در همين راستا ممکن است شخصي دچار وابستگي شود که نبايد مي‌شد، و از اين طريق زندگي، اختيار و عنان فرد به آن شخص ناباب واگذار شده و به نوعي دچار باج‌گيري عاطفي مي‌شود که متاسفانه از اين نوع در فضاي مجازي بسيار ديده مي‌شود.
 
وي ادامه داد: اگر دلبستگي ايمني در ابتدا در خانواده ايجاد شود کم کم وابستگي‌هايي که در خارج از منزل ايجاد مي‌شود بيمارگون نخواهد بود و در حد عرف و استاندارد مي‌باشد.
 
فريدوني با اشاره به اينکه شير به‌عنوان مهربان‌ترين حيوان در دنيا معروف است و تا يک سالگي بچه‌ ابتدا فرزندش را سير و سپس خودش اقدام به خوردن غذا مي‌کند، اما بعد از يک سالگي اگر بچه به سمت غذاي مادر بيايد به سمتش حمله مي‌کند، خاطرنشان کرد: اين بدان معناست که والدين بايد حد وابستگي و دلبستگي را به فرزندان آموزش دهند يعني در حين دوست داشتن بايد استقلال عاطفي فرد نيز حفظ شود.
 
اين روانشناس بيان داشت: زماني يک وابستگي فرد را اذيت مي‌کند که اين وابستگي تنها سرمايه فرد باشد، اما اگرانسان چندين سرمايه داشته باشد و يکي از آن‌ها را از دست بدهد کمتر اذيت مي‌شود تا زماني که تنها سرمايه خود را از دست بدهد.
 
وي گفت: هرچه قدر تعداد دلبستگي‌ها و تعداد افراد صميمي کمتر باشد وقتي از دستش بدهيم قطعا متحمل فشار بيشتري مي‌شود.
 
فريدوني اضافه کرد: اختلال سوگ که نتيجه همين کم بودن دلبستگي‌ها و مشکلات از دست دادن آن است اگر تا 6 ماه به طول انجامد تا حدي طبيعي است، اما اگر بيشتر از آن باشد حتما بايد روان‌درماني صورت گيرد تا مشکل رفع گرد.
 
انتهاي خبر/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html